Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

Po wpisach o Katowicach i Trójmieście zajęliśmy się dostępnością komunikacji publicznej w Poznaniu. Model dostępności pieszej zbudowaliśmy dla prędkości przemieszczania się 5 km/h. Jest to prędkość osoby zdrowej po gruncie utwardzonym. Dla osób starszych i schorowanych należałoby przyjąć prędkość około 3 km/h, wtedy obszar najlepszej dostępność znacząco by się zmniejszył.

Mapa przedstawia dostępność czasową do komunikacji publicznej w Poznaniu

Mapa przedstawia dostępność czasową do komunikacji publicznej w Poznaniu

Na mapie wyznaczono 3 kartony z powiększeniem  obszaru Starego Miasta, Kampusu UAM i Jeżyc. Na pierwszy rzut oka widać dobrą dostępność komunikacji publicznej, jednak trzeba by uwzględnić również rozkłady jazdy, częstość kursowania autobusów czy tramwajów. To jest równie ważne, jak czas dojścia do przystanku. Czasami opłaca się podejść trochę dalej do przystanku, na którym jest większa oferta komunikacyjna.

Zapraszamy do oglądnięcia mapy.

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail
Follow us: Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrss