WB Data

analizy przestrzenne | geomarketing | GIS | mapy | szkolenia

Geomarketing – analiza lokalizacji

Geomarketing – analiza lokalizacji

Określenie geomarketing pochodzi od połączenia dwóch słów geografii i marketingu. Geografia „pomaga” w sprzedaży produktów czy usług. Każda działalność usługowa działa w przestrzeni, powinna być zlokalizowana tam gdzie są jej potencjalni konsumenci lub tam gdzie potrafią dojechać. Twój biznes musi dotrzeć do klienta, „znaleźć” go w przestrzeni. Dzięki GIS, czyli systemom informacji geograficznej, stało się możliwe szybkie i wiarygodne badanie zależności lokalizacji i przewidywanie osiągania większych zysków. Geomarketing pomaga w szybkim i lepszym podejmowaniu decyzji biznesowych.

Obszar oddziaływania przystanków tramwajowych

Obszar oddziaływania przystanków tramwajowych

Podstawą analiz geomarketingowych są dane cyfrowe, które dzięki umiejętnemu przetworzeniu i szczegółowej analizie pozwalają na podjęcie decyzji o wybraniu lokalizacji nowego biznesu lub restrukturyzację istniejącego, mniej efektywnego punktu sprzedaży, usług.

obszary kanibalizacji wyznaczone na podstawie drogowej dostępności czasowej

obszary kanibalizacji wyznaczone na podstawie drogowej dostępności czasowej

 

Analizy geomarketingowe pozwalają odpowiedzieć na takie pytania jak:

  • czy obecna lokalizacja punktu sprzedaży jest prawidłowa?
  • gdzie znajdę najwięcej klientów?
  • gdzie dystrybuować gazetki reklamowe
  • gdzie mieszka najwięcej osób o określonym statusie?
  • dlaczego w danym punkcie sprzedaż idzie źle?
  • gdzie czynsze są niskie?
  • jaki jest potencjał w danym obszarze?
  • jaka jest najlepsza dostępność w danym obszarze?
  • gdzie jest najlepsza dostępność komunikacją publiczną?
Przykład wyniku analizy konkurencji lotnisk w Polsce. Zasięg oddziaływania lotniska Warszawa-Okęcie. Model Huffa.

Przykład wyniku analizy konkurencji lotnisk w Polsce. Zasięg oddziaływania lotniska Warszawa-Okęcie. Model Huffa.

Branże i przykładowe analizy geomarketingowe, które pomogą wspierać decyzje:

  • Bankowość – lokalizacja placówek bankowych w zależności od zamożności preferowanych klientów, analiza konkurencji, restrukturyzacja oddziałów, kanibalizacja oddziałów;
  • Handel – potencjalni klienci, potencjał rynku, analiza bezpośredniej konkurencji, prognoza obrotów danej lokalizacji, analiza dojazdu;
  • Nieruchomości komercyjne – potencjał rynku nieruchomości danego regionu, miasta, zróżnicowanie przestrzenne czynszów;
  • Branża farmaceutyczna – potencjał rynku zdrowia, analiza konkurencji;
  • Branża reklamowa – planowanie kampanii reklamowych, widoczność billboardów;
  • i wiele innych branż, które działają w przestrzeni…

 

Przykłady analiz geomarketingowych

Jeśli szukasz odpowiedzi na te i inne pytania, zapraszamy do kontaktu.


Pełna oferta

Theme by Anders Norén