geomarketing
analiza lokalizacji
Określenie GEOmarketing pochodzi od połączenia dwóch słów geografii i marketingu. Geografia „pomaga” w sprzedaży produktów czy usług. Każda działalność usługowa działa w przestrzeni, powinna być zlokalizowana tam gdzie są jej potencjalni konsumenci lub tam gdzie potrafią dojechać. Twój biznes musi dotrzeć do klienta, „znaleźć” go w przestrzeni. Dzięki GIS, czyli systemom informacji geograficznej, stało się możliwe szybkie i wiarygodne badanie zależności lokalizacji i przewidywanie osiągania większych zysków. Geomarketing pomaga w szybkim i lepszym podejmowaniu decyzji biznesowych.
Analizy geomarketingowe
dane
Podstawą analiz geomarketingowych są dane cyfrowe, które dzięki umiejętnemu przetworzeniu i szczegółowej analizie pozwalają na podjęcie decyzji o wybraniu lokalizacji nowego biznesu lub restrukturyzację istniejącego, mniej efektywnego punktu sprzedaży, usług.
Branże
- Bankowość – lokalizacja placówek bankowych w zależności od zamożności preferowanych klientów, analiza konkurencji, restrukturyzacja oddziałów, kanibalizacja oddziałów;
- Handel – potencjalni klienci, potencjał rynku, analiza bezpośredniej konkurencji, prognoza obrotów danej lokalizacji, analiza dojazdu;
- Nieruchomości komercyjne – potencjał rynku nieruchomości danego regionu, miasta, zróżnicowanie przestrzenne czynszów;
- Branża farmaceutyczna – potencjał rynku zdrowia, analiza konkurencji;
- Branża reklamowa – planowanie kampanii reklamowych, widoczność billboardów;
- i wiele innych branż, które działają w przestrzeni…
odpowiedzi na pytania
- czy obecna lokalizacja punktu sprzedaży jest prawidłowa?
- gdzie znajdę najwięcej klientów?
- gdzie dystrybuować gazetki reklamowe gdzie mieszka najwięcej osób o określonym statusie?
- dlaczego w danym punkcie sprzedaż idzie źle?
- gdzie czynsze są niskie? jaki jest potencjał w danym obszarze?
- jaka jest najlepsza dostępność w danym obszarze?
- gdzie jest najlepsza dostępność komunikacją publiczną?
Image Source: WOCinTechChat, Icon Finder