Określenie GEOmarketing pochodzi od połączenia dwóch słów geografii i marketingu. Geografia „pomaga” w sprzedaży produktów czy usług. Każda działalność usługowa działa w przestrzeni, powinna być zlokalizowana tam gdzie są jej potencjalni konsumenci lub tam gdzie potrafią dojechać. Twój biznes musi dotrzeć do klienta, „znaleźć” go w przestrzeni. Dzięki GIS, czyli systemom informacji geograficznej, stało się możliwe szybkie i wiarygodne badanie zależności lokalizacji i przewidywanie osiągania większych zysków. Geomarketing pomaga w szybkim i lepszym podejmowaniu decyzji biznesowych.
Podstawą analiz geomarketingowych są dane cyfrowe, które dzięki umiejętnemu przetworzeniu i szczegółowej analizie pozwalają na podjęcie decyzji o wybraniu lokalizacji nowego biznesu lub restrukturyzację istniejącego, mniej efektywnego punktu sprzedaży, usług.
Image Source: WOCinTechChat, Icon Finder