WB data
  • Home
  • Oferta
    • Geomarketing – analiza lokalizacji
    • Catchment Area – obszar oddziaływania
    • Dane przestrzenne – wektorowe i rastrowe
    • Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko
    • Mapa potrzeb zdrowotnych
  • Szkolenia specjalistyczne
    • Szkolenia GIS
      • Szkolenie QGIS Premium
      • Szkolenia QGIS – Kurs indywidualny lub grupowy
      • Szkolenie QGIS – Kurs dwudniowy
      • Szkolenie QGIS – poziom średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS – poziom zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i SAGA GIS – poziom podstawowy
    • Szkolenia specjalistyczne GIS
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
      • Szkolenie QGIS w gospodarowaniu i wycenie nieruchomości
      • Szkolenie QGIS w planowaniu strategicznym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym – Premium
      • [:pl]Analiza danych w QGIS[:en]#12304 (bez tytułu)[:]
      • Szkolenie QGIS w badaniu i ochronie środowiska
      • Szkolenie QGIS w branży OZE
      • Szkolenie QGIS dla zarządców infrastruktury liniowej
      • Szkolenie QGIS dla zarządzających infrastrukturą komunalną
      • Szkolenie Animacje w QGIS
    • Szkolenia z arkusza kalkulacyjnego
      • Szkolenie – Excel podstawy
      • Szkolenie – Excel średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
1 listopada 2016 przez Wojciech Brol
analizy dla portów lotniczych, ciekawostki

Loty do Barcelony i Madrytu z Warszawy i Modlina statystycznie

Loty do Barcelony i Madrytu z Warszawy i Modlina statystycznie
1 listopada 2016 przez Wojciech Brol
analizy dla portów lotniczych, ciekawostki

[:pl]

W tym wpisie przyjrzymy się statystykom lotów na trasach do/z dwóch największych hiszpańskich lotnisk – Madryt Barajas i Barcelona El Prat, po polskiej stronie będzie do stołeczne lotnisko Chopina i pobliskie lotnisko w Modlinie.

Dane statystyczne pochodzą z Eurostatu i dzięki nim można poznać jakie było obłożenie na wspomnianych trasach. Na lotnisku w Modlinie w 2015 roku na stałe operował jedynie Ryanair, z kolei z lotniska Chopina do obu hiszpańskich portów lotniczych operacje wykonywał LOT,  a do Barcelony również niskokosztowy Wizzair.

W 2015 roku linie lotnicze Ryanair na trasach z/do Modlina wykonały po około 500 lotów do/z Barcelony i Madrytu. Z lotniska Chopina oferta była większa, do/z Madrytu niecałe 900 lotów, a do/z Barcelony prawie 1050 lotów.

Miesięczne obłożenie (load factor – LF) samolotów na trasach do/z Barcelony i Madrytu przedstawia wykres. Od razu rzuca się w oczy większy LF na lotach z/do lotniska Warszawa-Modlin (WMI). Lata tu tylko Ryanair, który najczęściej ma atrakcyjne ceny biletów. Wypełnienie samolotów z/d Modlina wahało się w przedziale 83-95%. Amplituda średniego miesięcznego wypełnienia samolotów dla trasy do/z Barcelony wynosi niecałe 9 punktów procentowych, a dla lotów do/z Madrytu 11,5 punktu procentowego. W czasie miesięcy wakacyjnych obłożenie było największe i wynosiło około 95%.

Wykres przedstawia średnie miesięczne obłożenie (load factor - LF) samolotów na trasach z/do lotnisk Warszawa-Chopina (WAW) i Warszawa-Modlin (WMI) do/z lotnisk Barcelona El Prat (BCN) i Madryt-Barajas (MAD)
Wykres przedstawia średnie miesięczne obłożenie (load factor – LF) samolotów na trasach z/do lotnisk Warszawa-Chopina (WAW) i Warszawa-Modlin (WMI) do/z lotnisk Barcelona El Prat (BCN) i Madryt-Barajas (MAD)

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w stołecznym lotnisku Chopina, gdzie dużą część operacji przeprowadzają tradycyjne linie lotnicze. Najmniejsze wypełnienie, na obu trasach, zanotowano w styczniu i z każdym miesiącem wzrastało, aż do sezonu wakacji letnich. Obłożenie samolotów na trasie do/z Barcelony swoje maksimum osiągnęło w sierpniu, a do/z Madrytu w październiku. Amplituda miesięcznego wypełnienia samolotów w przypadku Barcelony wyniosła aż 31 punktów procentowych, a dla Madrytu było to 21 pp.

Dla całego 2015 roku, średnie wypełnienie na omawianych trasach z/do lotniska Warszawa-Modlin wyniosło około 91,5%, a lotniska Chopina w przypadku trasy do/z Barcelony 82%, a do/z Madrytu 79,5%.

Dane statystyczne pochodzą z Eurostatu.

Wypełnienie samolotów nie wpływa bezpośrednio na wyniki finansowe połączenia, może być jednak wskaźnikiem popularności danej trasy.

[:]

statystyki tras lotniczych wypełnienie samolotów

Poprzedni artykułLotnisko pierwszego wyboru w przypadku podróży na DominikanęNastępny artykuł Loty z polskich lotnisk do Frankfurtu - ujęcie statystyczne roku 2014 i 2015Wykres przedstawia liczbę pasażerów, liczbę miejsc (oferowanie) oraz obłożenie (load factor) połączeń z polskich lotnisk do Frankfurtu (opracowanie własne na podstawie danych Eurostatu)
Wojciech Brol
Geograf, podróżnik, miłośnik lotnictwa i fotografii. Absolwent Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego i Systemów Informacji Geograficznej na Politechnice Śląskiej. Trener GIS, specjalizacja QGIS. #avgeek

Ostatnie wpisy

Mapa emerytur w Polsce w 2020 roku19 lutego 2022
Gdzie wydawano bony turystyczne w 2020 roku? – mapy29 grudnia 2021
Nowy paczkomat – analiza przestrzenna – demografia6 marca 2021

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory

[:pl]Nasz darmowy kurs QGIS – online[:]

https://youtu.be/0ODhMo7DLZ0

Tagi

analiza konkurencji analizy geomarketingowe analizy przestrzenne analizy sieciowe animacje w qgis animowane mapy demografia dostępność czasowa dostępność drogowa dostępność komunikacji publicznej dostępność lotnisk dostępność piesza geografia wyborcza geomarketing jakość życia lotniska mapa mapa emerytur mapa lotnisk mapa pochodzenia mieszkańców mapa rozwodów mapa urodzenia mapy mapy wyborcze mapy wyborów miejsce urodzenia model huffa nauka qgis porty lotnicze potencjał ludnościowy qgis regon rozwody saga gis wtyczki do qgis wybory wybory do sejmu wybory na mapach wybory prezydenckie wybory prezydenckie 2020 wybory prezydenta wybory samorządowe wybory samorządowe 2018 wynagrodzenia wynagrodzenia w polsce

O nas

Analizujemy!

Badamy!

Doradzamy!

Szkolimy!

Kontakt

WB data
NIP: 9542164180
+48 501 951 227
info@wbdata.pl
24h

Ostatnie wpisy

Mapa emerytur w Polsce w 2020 roku19 lutego 2022
Gdzie wydawano bony turystyczne w 2020 roku? – mapy29 grudnia 2021
Nowy paczkomat – analiza przestrzenna – demografia6 marca 2021
Wynagrodzenia w powiatach w 2019 roku na mapach23 stycznia 2021
Dostępność kolei w Polsce19 grudnia 2020

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory
2014-2022 WBdata.pl

Ostatnie wpisy

Mapa emerytur w Polsce w 2020 roku19 lutego 2022
Gdzie wydawano bony turystyczne w 2020 roku? – mapy29 grudnia 2021
Nowy paczkomat – analiza przestrzenna – demografia6 marca 2021

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory