WB data
  • Home
  • Oferta
    • Geomarketing – analiza lokalizacji
    • Catchment Area – obszar oddziaływania
    • Dane przestrzenne – wektorowe i rastrowe
    • Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko
    • Mapa potrzeb zdrowotnych
  • Szkolenia specjalistyczne
    • Szkolenia GIS
      • Szkolenie QGIS Premium
      • Szkolenia QGIS – Kurs indywidualny lub grupowy
      • Szkolenie QGIS – Kurs dwudniowy
      • Szkolenie QGIS – poziom średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS – poziom zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i SAGA GIS – poziom podstawowy
    • Szkolenia specjalistyczne GIS
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
      • Szkolenie QGIS w gospodarowaniu i wycenie nieruchomości
      • Szkolenie QGIS w planowaniu strategicznym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym – Premium
      • Analiza danych w QGIS
      • Szkolenie QGIS w badaniu i ochronie środowiska
      • Szkolenie QGIS w branży OZE
      • Szkolenie QGIS dla zarządców infrastruktury liniowej
      • Szkolenie QGIS dla zarządzających infrastrukturą komunalną
      • Szkolenie Animacje w QGIS
      • Szkolenie MS SQL SERVER
      • Szkolenie „QGIS w analizie zagospodarowania i odprowadzania wód opadowych”
    • Szkolenia QGIS z Pythonem
      • Szkolenia QGIS z Python’em – poziom podstawowy
      • Szkolenie QGIS z Pythonem – poziom średnio zaawansowany
      • Szkolenia QGIS z Pythonem – poziom zaawansowany
    • Szkolenia z arkusza kalkulacyjnego
      • Szkolenie – Excel podstawy
      • Szkolenie – Excel średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
1 stycznia 2015 przez Wojciech Brol
analizy dla portów lotniczych, analizy gis

Dostępność drogowa lotnisk cz. 2.

Dostępność drogowa lotnisk cz. 2.
1 stycznia 2015 przez Wojciech Brol
analizy dla portów lotniczych, analizy gis

[:pl]

W innym wpisie dostępność drogowa polskich lotnisk przedstawiono drogową dostępność do portów lotniczych w granicach Polski. W niniejszej analizie zostanie pokazana dostępność drogowa do portów lotniczych zlokalizowanych u naszych sąsiadów z UE, do których jest najbliżej.

Mapa przedstawia czasową dostępność drogową do portów lotniczych położonych u naszych sąsiadów z UE przy granicach Polski.
Mapa przedstawia czasową dostępność drogową do portów lotniczych położonych u naszych sąsiadów z UE przy granicach Polski.

 

Pierwsza mapa przedstawia dostępność czasową do 2 godzin do portów w Czechach, Niemczech, na Litwie i Słowacji. Jest widoczne, że największy obszar z dobrą dostępnością mają porty w Ostrawie i Popradzie. Jednak ich oferta nie jest duża w porównaniu z Balicami czy Pyrzowicami. Znacznie większą konkurencją dla portów w Poznaniu czy Szczecinie stanowią lotniska (w przyszłości jedno główne lotnisko) w Berlinie.

Mapa przedstawia czasową dostępność drogową do polskich portów lotniczych z uwzględnieniem sieci drogowej u naszych sąsiadów z UE. Dostępność drogowa portów lotniczych.
Mapa przedstawia czasową dostępność drogową do polskich portów lotniczych z uwzględnieniem sieci drogowej u naszych sąsiadów z UE.

Druga mapa obrazuje drogową dostępność czasową do polskich lotnisk. Dzięki Autostradzie A1 w 90 minut można dojechać z Ostrawy do lotniska w Pyrzowicach, a w około 2 godziny z Berlina do Poznania lub Szczecina. Szczególnie lotniska na południu kraju mogą walczyć (i walczą) o pasażerów naszych południowych sąsiadów.
Mapy wykonano na podstawie danych OpenStreetMap.

[:en]

Another post, “Road accessibility of Polish airports”, shows road accessibility to the airports within Polish borders. This analysis will present road accessibility to the airports located in the neighbouring EU countries.

This map shows time accessibility to the airports located in the neighbouring EU countries near Poland borders.
This map shows time accessibility to the airports located in the neighbouring EU countries near Poland borders.

The first map shows time accessibility of up to 2 hours to the airports in the Czech Republic, Germany, Lithuania and Slovakia. It is evident that the largest area with good accessibility belongs to the airports in Ostrava and Poprad. However, their offer is not extensive when compared to Kraków Airport or Katowice Airport. Significantly greater competition for the airports in Poznań and Szczecin is constituted by the airports (in the future one main airport) in Berlin.

The map shows road time accessibility to Polish airports with regard to the road network in our neighbours within EU.
The map shows road time accessibility to Polish airports with regard to the road network in our neighbours within EU.

The other map shows road time accessibility to Polish airports. With A1 motorway, Katowice Airport can be reached within 90 minutes from Ostrava, and travelling to Poznań and Szczecin from Berlin takes about 2 hours. Particularly the airport in the south of Poland can fight (and so they do) for the passengers from the countries beyond Poland’s southern borders.

The maps have been prepared based on the OpenStreetMap data.

[:]

analizy geomarketingowe analizy przestrzenne dostępność czasowa dostępność drogowa geomarketing lotniska porty lotnicze qgis saga gis

Poprzedni artykułAnaliza konkurencji lotnisk - model HuffaNastępny artykuł W jakim wieku kobiety rodziły w 2013 roku?

Ostatnie wpisy

Mediana wieku w Polsce na mapach w latach 2018-20233 kwietnia 2025
Podatek od budynków mieszkalnych na mapie Polski17 sierpnia 2024
Wybory samorządowe 2024 na mapach24 maja 2024

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory

[:pl]Nasz darmowy kurs QGIS – online[:]

https://youtu.be/0ODhMo7DLZ0

Tagi

analiza konkurencji analizy geomarketingowe analizy przestrzenne analizy sieciowe animacje w qgis animowane mapy demografia dostępność czasowa dostępność drogowa dostępność lotnisk dostępność piesza geografia wyborcza geomarketing jakość życia lotniska mapa mapa emerytur mapa lotnisk mapa pochodzenia mieszkańców mapa przestępstw mapa rozwodów mapa urodzenia mapy mapy wyborcze mapy wyborów miejsce urodzenia model huffa nauka qgis porty lotnicze potencjał ludnościowy qgis rozwody saga gis wtyczki do qgis wybory wybory do sejmu wybory na mapach wybory prezydenckie wybory prezydenckie 2020 wybory prezydenta wybory samorządowe wybory samorządowe 2018 wynagrodzenia wynagrodzenia na mapie wynagrodzenia w polsce

O nas

Analizujemy!

Badamy!

Doradzamy!

Szkolimy!

Kontakt

WB data
NIP: 9542164180
+48 501 951 227
info@wbdata.pl
08:00-17:00

Ostatnie wpisy

Mediana wieku w Polsce na mapach w latach 2018-20233 kwietnia 2025
Podatek od budynków mieszkalnych na mapie Polski17 sierpnia 2024
Wybory samorządowe 2024 na mapach24 maja 2024
Mapa przestępstw 202316 maja 2024
Wynagrodzenia w powiatach w 2022 roku na mapach11 maja 2024

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory
MAMY 10 LAT! 2014-2024 WBdata.pl

Ostatnie wpisy

Mediana wieku w Polsce na mapach w latach 2018-20233 kwietnia 2025
Podatek od budynków mieszkalnych na mapie Polski17 sierpnia 2024
Wybory samorządowe 2024 na mapach24 maja 2024

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgody