[:pl]
W poprzednim wpisie rozpoczęliśmy temat dostępności publicznej komunikacji zbiorowej na przykładzie Katowic. W Katowicach zbadaliśmy dostępność do przystanków autobusowych i tramwajowych. W tym wpisie rozszerzyliśmy obszar badań na trzy miasta województwa pomorskiego, które tworzą Trójmiasto. Oprócz przystanków autobusowych i tramwajowych, badamy również przystanki trolejbusowe i kolejowe.
W Trójmieście kolej pełni ważną rolę w przemieszczaniu się mieszkańców, Szybka Kolej Miejska kursuje w dni robocze kilka razy na godzinę i przewozi tysiące pasażerów dziennie. Kolej jest rdzeniem komunikacji w regionie, od stacji kolejowych odchodzą linie autobusowe, które łączą dzielnice.
Dostępność komunikacji publicznej w Trójmieście została zobrazowana na mapie, która prezentuje czas dojścia do przystanków komunikacji publicznej.

Mapa dostępności komunikacji publicznej w dużym rozmiarze dostępna jest tutaj.
Interpretację mapy pozostawiamy Państwu.
Takie dane pokazują białe plamy, w których dostępność do przystanków komunikacji jest najgorsza. Nie zostały uwzględnione rozkłady jazdy i przystanek który ma jedną linię jest traktowany tak samo jak z wieloma liniami.
Dane pochodzą z OpenStreetMap.[:]