WB data
  • GeoMarketing GIS
  • Oferta
    • Geomarketing – analiza lokalizacji
    • Catchment Area – obszar oddziaływania
    • Dane przestrzenne – wektorowe i rastrowe
    • Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko
    • Mapa potrzeb zdrowotnych
  • Szkolenia specjalistyczne
    • Szkolenia GIS
      • Szkolenie QGIS Premium
      • Szkolenia QGIS – Kurs indywidualny lub grupowy
      • Szkolenie QGIS – Kurs dwudniowy
      • Szkolenie QGIS – poziom średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS – poziom zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i SAGA GIS – poziom podstawowy
    • Szkolenia specjalistyczne GIS
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
      • Szkolenie QGIS w gospodarowaniu i wycenie nieruchomości
      • Szkolenie QGIS w planowaniu strategicznym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym – Premium
      • #12304 (bez tytułu)
      • Szkolenie QGIS w badaniu i ochronie środowiska
      • Szkolenie QGIS dla zarządców infrastruktury liniowej
      • Szkolenie QGIS dla zarządzających infrastrukturą komunalną
      • Szkolenie Animacje w QGIS
    • Szkolenia z arkusza kalkulacyjnego
      • Szkolenie – Excel podstawy
      • Szkolenie – Excel średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
  • O nas
  • GIS blog
  • Kontakt
Thursday November 6th, 2014 by Wojciech Brol
analizy dla portów lotniczych, analizy gis

Dostępność drogowa polskich lotnisk

Dostępność drogowa polskich lotnisk
Thursday November 6th, 2014 by Wojciech Brol
analizy dla portów lotniczych, analizy gis

This post is a continuation of the article, which described the potential of the airports, calculated based on the distances in certain buffers, i.e. equal distance from the point. The road network was not taken into account then.

In this post, the main criterion for calculating the accessibility to airports is Poland’s road network. The data comes from the OpenStreetMap project (status as of September 2014) and the Centre for Geodetic and Cartographic Documentation.

Based on the speed of different types of roads, the time needed to reach each of 14 airports in Poland has been calculated.

Time accessibility of Polish airports - Accumulated cost.
Time accessibility of Polish airports

With this data, it is possible to designate the areas within the impact range of two or more airports (cannibalisation areas). The following map shows the areas of cannibalisation, defined following overlapping the ranges of areas with accessibility of 1 hour to each airport.

Road time accessibility - 60 minutes, cannibalisation areas.
Road time accessibility – 60 minutes, cannibalisation areas.

Having specified the catchment areas of airports, the number of potential passengers who live in the area of accessibility by road can be calculated. For example, the following table shows the population in the zone of 20 and 60 minutes’ distance from the airport.

The population living at 20 minutes and 60 minutes distance from the airports.
The population living at 20 minutes and 60 minutes distance from the airports.

The table can also be used for inferring the distance between a given airport and big cities – this is most apparent in Warsaw, where Warsaw Chopin Airport is located in Warsaw (WAW), while Warsaw Modlin Airport (WMI) is located outside the Polish capital.

The analysis has been prepared without taking into account the transport congestion.

This is just an example of analyses that can be described in detail and calculated in many variants. Also, the number of people in different time ranges can be calculated. Visualisation may be carried out on a small or large scale, as needed.

analizy geomarketingowe analizy sieciowe dane rastrowe dane wektorowe dostępność czasowa dostępność drogowa geomarketing lotniska porty lotnicze saga gis wybory

Previous articlePotencjał ludnościowy polskich lotniskNext article Analiza konkurencji lotnisk - model Huffa
Wojciech Brol
Geograf, podróżnik, miłośnik lotnictwa i fotografii. Absolwent Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego i Systemów Informacji Geograficznej na Politechnice Śląskiej. Trener GIS, specjalizacja QGIS. #avgeek

32 comments

Pingback: Los Angeles Hotels
Pingback: view it now
Pingback: bitcoin era review
Pingback: คอนโดเงินเหลือ
Pingback: w88 lite
Pingback: mơ thấy người cha đã mất
Pingback: Gun optics for sale
Pingback: f1b labradoodles for sale
Pingback: mơ thấy nhà bị sập
Pingback: giải mã giấc mơ thấy máu
Pingback: XFINITY Store by Comcast
Pingback: nằm mơ thấy mẹ bị bệnh nặng
Pingback: trò chuyện với người nổi tiếng
Pingback: mơ đi xe máy
Pingback: chòm sao song tử hợp với chòm sao nào
Pingback: chiem bao thay di chua
Pingback: mơ thấy quả bưởi đánh con gì
Pingback: mơ thấy cây chuối
Pingback: ตู้แปลภาษา
Pingback: essential wholesale
Pingback: mơ thấy giày dép đánh con gì
Pingback: mơ thấy thầy bói
Pingback: nằm mơ thấy ngựa đánh số gì
Pingback: 마나모아
Pingback: mơ thấy chìa khóa
Pingback: nằm mơ thấy cãi nhau danh so ma
Pingback: chiem bao thay voi
Pingback: làm gì khi người yêu cũ muốn quay lại
Pingback: Dove Valley Ranch
Pingback: https://jacksontnpainters.com/
Pingback: https://www.pornachi.com/porn/free-seex/
Pingback: RECARO Car seat manuals

Comments are closed.

Language:

  • Polski
  • English

Recent Posts

Wynagrodzenia w powiatach w 2019 roku na mapachSaturday January 23rd, 2021
Dostępność kolei w PolsceSaturday December 19th, 2020
Jak daleko jest do stacji kolejowej?Wednesday November 11th, 2020

Categories

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory

(Polski) Nasz darmowy kurs QGIS – online

https://youtu.be/0ODhMo7DLZ0

Tags

analiza konkurencji analiza lokalizacji cpl analizy geomarketingowe analizy przestrzenne analizy sieciowe animacje w qgis animowane mapy demografia dostępność czasowa dostępność drogowa dostępność komunikacji publicznej dostępność lotnisk dostępność piesza geografia wyborcza geomarketing jakość życia lotniska mapa mapa emerytur mapa lotnisk mapa pochodzenia mieszkańców mapa rozwodów mapa urodzenia mapy mapy wyborcze mapy wyborów miejsce urodzenia model huffa nauka qgis porty lotnicze potencjał ludnościowy qgis rozwody saga gis wtyczki do qgis wybory wybory do sejmu wybory na mapach wybory prezydenckie wybory prezydenckie 2020 wybory prezydenta wybory samorządowe wybory samorządowe 2018 wynagrodzenia wynagrodzenia w polsce

O nas

Analizujemy!

Badamy!

Doradzamy!

Szkolimy!

Kontakt

WB data
NIP: 9542164180
+48 501 951 227
info@wbdata.pl
24h

(Polski) Zmień język:

  • Polski
  • English

Ostatnie wpisy

Wynagrodzenia w powiatach w 2019 roku na mapachSaturday January 23rd, 2021
Dostępność kolei w PolsceSaturday December 19th, 2020
Jak daleko jest do stacji kolejowej?Wednesday November 11th, 2020
NMT – badanie wysokości Rysów po polskiej stronie TatrThursday August 27th, 2020
Porównanie I i II tury Wyborów Prezydenta 2020Monday July 13th, 2020

Popular Posts

Jaki jest zasięg oddziaływania portu lotniczego w Berlinie na terenie Polski?61 comments
Wyniki wyborów do Sejmu 2019 na mapach56 comments
Mapy wyborcze Warszawy – jak głosowano w dzielnicach do Sejmu 201952 comments
Top 5 wtyczek do QGIS-a dla początkujących52 comments
Wybory 2019 do sejmu w dzielnicach Katowic51 comments

Categories

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory

(Polski) Nasz darmowy kurs QGIS dla początkujących

https://youtu.be/UWdlqIKs_hk
2014-2020 WBdata.pl

Language:

  • Polski
  • English

Recent Posts

Wynagrodzenia w powiatach w 2019 roku na mapachSaturday January 23rd, 2021
Dostępność kolei w PolsceSaturday December 19th, 2020
Jak daleko jest do stacji kolejowej?Wednesday November 11th, 2020

Categories

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgody