WB data
  • Home
  • Oferta
    • Geomarketing – analiza lokalizacji
    • Catchment Area – obszar oddziaływania
    • Dane przestrzenne – wektorowe i rastrowe
    • Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko
    • Mapa potrzeb zdrowotnych
  • Szkolenia specjalistyczne
    • Szkolenia GIS
      • Szkolenie QGIS Premium
      • Szkolenia QGIS – Kurs indywidualny lub grupowy
      • Szkolenie QGIS – Kurs dwudniowy
      • Szkolenie QGIS – poziom średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS – poziom zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i SAGA GIS – poziom podstawowy
    • Szkolenia specjalistyczne GIS
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
      • Szkolenie QGIS w gospodarowaniu i wycenie nieruchomości
      • Szkolenie QGIS w planowaniu strategicznym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym
      • Szkolenie QGIS w planowaniu przestrzennym – Premium
      • [:pl]Analiza danych w QGIS[:en]#12304 (bez tytułu)[:]
      • Szkolenie QGIS w badaniu i ochronie środowiska
      • Szkolenie QGIS dla zarządców infrastruktury liniowej
      • Szkolenie QGIS dla zarządzających infrastrukturą komunalną
      • Szkolenie Animacje w QGIS
    • Szkolenia z arkusza kalkulacyjnego
      • Szkolenie – Excel podstawy
      • Szkolenie – Excel średnio zaawansowany
      • Szkolenie QGIS i arkusz kalkulacyjny
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
22 maja 2015 przez Wojciech Brol
ciekawostki, gospodarka

Wskaźnik mobilności zawodowej – dojazdy do pracy

Wskaźnik mobilności zawodowej – dojazdy do pracy
22 maja 2015 przez Wojciech Brol
ciekawostki, gospodarka

[:pl]

W 2014 roku ukazało się badanie Głównego Urzędu Statystycznego dojazdów do pracy na podstawie Narodowego Spisu Powszechnego z 2011 roku. Z tego badania pobrano dane do wyliczenia wskaźnika mobilności zawodowej – dojazdy do pracy – naszego autorskiego wskaźnika. Przedstawia on średnią ważoną odległość dojazdów do pracy, jaką pokonują mieszkańcy badanych województw i powiatów. Przyjęto, że codzienne dojazdy do pracy pokonują osoby dojeżdżające maksymalnie 100 km w linii prostej pomiędzy centroidami jednostek administracyjnych. Dane GUS odnoszą się jedynie do nazwy gminy, w której mieszka dany pracownik. Nie uwzględniono osób pracujących w tej samej jednostce administracyjnej.

Województwa mazowieckie i lubelskie charakteryzują się największą wartością wskaźnika mobilności, który wynosi ponad 23 km. Z kolei najmniejszy wskaźnik mobilności przy codziennych dojazdach do pracy jest w województwach podkarpackim i śląskim i wynosi poniżej 18,4 km.

Mapa przedstawiająca wartość wskaźnika mobilności przy dojazdach do pracy dla województw
Mapa przedstawiająca wartość wskaźnika mobilności przy dojazdach do pracy dla województw

Analizując mapę prezentującą wartość wskaźnika mobilności dla powiatów od razu rzuca się w oczy województwo mazowieckie i otaczające Warszawę powiaty, które tworzą pierścień. Duża liczba mieszkańców województwa mazowieckiego pracuje w Warszawie i przez to taki duży wskaźnik w tych powiatach. Największą wartość wskaźnik mobilności osiąga w mieście Radom i wynosi ponad 61 km.
Z kolei miastem o najmniejszym wskaźniku mobilności jest Sopot, w którym przekracza nieco ponad 10 km. Można się domyślać, że większość wyjeżdżających do pracy Sopocian wybiera Gdańsk lub Gdynię.

Mapa przedstawiająca wartość wskaźnika mobilności przy dojazdach do pracy dla powiatów
Mapa przedstawiająca wartość wskaźnika mobilności przy dojazdach do pracy dla powiatów

Wskaźnik mobilności zawodowej można obliczyć również dla gmin, podregionów lub innych delimitowanych jednostek pod warunkiem, że będą one składały się z całych gmin lub powiatów.[:]

dojazdy do pracy mapa mobilności zawodowej mobilność mobilność zawodowa wskaźnik mobilności zawodowej

Poprzedni artykułWybory Prezydenta 2015 - I turaNastępny artykuł Wybory prezydenta 2015 - II tura
Wojciech Brol
Geograf, podróżnik, miłośnik lotnictwa i fotografii. Absolwent Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego i Systemów Informacji Geograficznej na Politechnice Śląskiej. Trener GIS, specjalizacja QGIS. #avgeek

Ostatnie wpisy

Mapa emerytur w Polsce w 2020 roku19 lutego 2022
Gdzie wydawano bony turystyczne w 2020 roku? – mapy29 grudnia 2021
Nowy paczkomat – analiza przestrzenna – demografia6 marca 2021

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory

[:pl]Nasz darmowy kurs QGIS – online[:]

https://youtu.be/0ODhMo7DLZ0

Tagi

analiza konkurencji analizy geomarketingowe analizy przestrzenne analizy sieciowe animacje w qgis animowane mapy demografia dostępność czasowa dostępność drogowa dostępność komunikacji publicznej dostępność lotnisk dostępność piesza geografia wyborcza geomarketing jakość życia lotniska mapa mapa emerytur mapa lotnisk mapa pochodzenia mieszkańców mapa rozwodów mapa urodzenia mapy mapy wyborcze mapy wyborów miejsce urodzenia model huffa nauka qgis porty lotnicze potencjał ludnościowy qgis regon rozwody saga gis wtyczki do qgis wybory wybory do sejmu wybory na mapach wybory prezydenckie wybory prezydenckie 2020 wybory prezydenta wybory samorządowe wybory samorządowe 2018 wynagrodzenia wynagrodzenia w polsce

O nas

Analizujemy!

Badamy!

Doradzamy!

Szkolimy!

Kontakt

WB data
NIP: 9542164180
+48 501 951 227
info@wbdata.pl
24h

Ostatnie wpisy

Mapa emerytur w Polsce w 2020 roku19 lutego 2022
Gdzie wydawano bony turystyczne w 2020 roku? – mapy29 grudnia 2021
Nowy paczkomat – analiza przestrzenna – demografia6 marca 2021
Wynagrodzenia w powiatach w 2019 roku na mapach23 stycznia 2021
Dostępność kolei w Polsce19 grudnia 2020

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory
2014-2022 WBdata.pl

Ostatnie wpisy

Mapa emerytur w Polsce w 2020 roku19 lutego 2022
Gdzie wydawano bony turystyczne w 2020 roku? – mapy29 grudnia 2021
Nowy paczkomat – analiza przestrzenna – demografia6 marca 2021

Kategorie

  • analizy dla portów lotniczych
  • analizy gis
  • ciekawostki
  • demografia
  • gospodarka
  • nauka gis
  • wybory